13 dec 2011

Skip Stereotypes

Met de campagne wil Amazone aan jongeren laten zien dat seksisme een doodgewone zaak is.

 skip stereotypes

Het gaat hier in het bijzonder over pas afgestudeerden die op het punt
staan om de arbeidsmarkt te betreden of dit net deden en die nog niet
lang als koppel samenleven. De campagne wil aantonen dat seksisme in het
dagelijkse leven doorgedrongen is, zowel in het privéleven als in het
professionele bestaan. Ook geeft ze aan dat zowel mannen als vrouwen
dagelijks seksisme in stand houden, soms bewust, maar meestal onbewust.
Dit komt doordat we tijdens ons leven seksistische houdingen hebben
geïntegreerd en seksisme op die manier in onszelf verankerd is.

De campagne skip stereotypes werd
gerealiseerd met de financiële steun van het Brussels Hoofdstedelijk
Gewest in het kader van de Veertiendaagse van de Diversiteit en de
Gelijke Kansen 2011. De doelgroep van deze Veertiendaagse was de jeugd
en het doel was om de talenten en de competenties van Brusselse jongeren
te ontwikkelen en onder de aandacht te brengen. Daarnaast wou de
campagne hun deelname aan de besluitvorming en aan het maatschappelijk
leven bevorderen.

Reacties

Vennligst sjekk din e-post og klikk på lenken for å bekrefte din nye e-postadresse.